– MEDITASJON –

Etter en dag med stress og der en har vært høyt og lavt, er det ofte nødvendig for meg å meditere. Jeg setter meg ned og puster meg innover i meg selv. Der ìnne finner jeg klarheten og ser tingene utenfra. Det roer meg ned og gjenoppretter balansen mentalt. Etterpå er jeg opplagt og våken.

 

 

MEDITASJON GIR

Sjelero

  • meditasjon senker stress i systemet
  • meditasjon senker blodtrykket
  • meditasjon styrker immunforsvaret
  • meditasjon reduserer angst
  • meditasjon gir sinnet klarhet og ro

NÅR DU SKAL MEDITERE

Sett deg i en god stol, og finn en god sittestilling. Noen foretrekker å ligge på gulvet, ulempen kan være at du sovner. Det er opp til hver enkelt hva for stilling du ønsker. Kjenn etter, bli oppmerksom hvordan kroppen din hviler på stolen. Legg merke til hvordan lårene dine, armene dine hviler, og hva de hviler mot. Tenk på pusten din, puste inn og puste ut. Finn en rytme. Du skal nå prøve å tømme hodet for tanker. Det er noe som er vanskelig i starten, men det er en trenings sak. Mange tanker kommer, prøv å send de videre da.

Bare tenk at hodet er tomt. Fortsett på denne måten. Veksle mellom det og å tenke på pusten. Etter hvert kan du registrere at du får en følelse av avslapning og fred som sprer seg i kroppen. Det kan være nok med 10-20 min, så kan du langsomt komme tilbake til virkeligheten igjen.

Dette kan være nok til å skifte stemning.

Å SE PÅ HIMMELEN

Å GLEDE ANDRE

Å VÆRE MEG SELV

kanalisering

PUSTER DU RIKTIG?

Å puste riktig fører til bedre helse. Jeg sender deg gjerne et tips på en god pusteteknikk.

Du er påmeldt! Sjekk mailboksen din!